tisdag 14 september 2010

Träningsvärk!!

Hrm... jag körde med röjsågen runt en del av vinterhagen igår. Den är ju inte så liten men jag körde ca halva stängsel längden dvs hela ängen som bilarna brukar parkera på när det är träning. Man kan säga att det behövdes. Om man räknar bort alla stopp där tråden gick av eller att det fastnade gräs eller att bensinen tog slut och man fick traska hem och tanka, så tog det nog i effektiv tid 2,5 timme. Om man istället räknar tiden jag bar röjsågen så var det ju ca3,5 timme med alla promenader!! Ja ja nu är all vass och annan växtlighet borta. Visst har jag en sele på mig men jag fick ändå träningsvärk!!
Sååå på kvällen sedan var det Agility igen, Penny är så taggad och fokuserad. Dock har vi en sak att öva på väldigt mycket. Hon har lärt sig att även gå på höger sida om mig men vi kämpar med kontakten!! Hon tittar helst på mig hela tiden, det är bättre nu med fokus framåt och vi övar och övar. Jag trodde aldrig jag skulle öva bort det som vi har övat dit...hi hi.
Kul är det iallafall.
Idag täffar Magnus en ortoped som ska ta beslutet om huruvida han ska opereras i ryggen eller inte.
Den förra läkaren trodde att det skulle vara svårt att klara det utan operation så vi får väl se vad dom säger.
Han vill verkligen bli bra nu, han bara går ner i vikt och det behöver han ju inte heller!!

Ha det bra

1 kommentar:

  1. Hej Kristina! Fin blogg du har! Och vad fin Penny är! Har lagt dej på min länklista! Återkommer snart! Ha det gott!

    SvaraRadera