tisdag 22 februari 2011

Kastrerad

Nu har Musse blivit kastrerad och har flyttat in till oss.
Den andra katten var som kvinnor är mest, lite motsträvig först men nu funkar det bra.

Dom går ju inte på varandra direkt men dom bråkar inte heller så det blir nog bra.

Veterinär Anna gissade på att han är strax över ett halvår och att bedömma av hans hull så gissade hon att han skulle varit död efter ca 2 dygn om vi ej tagit in honom när vi gjorde.

Han är helt underbar men jag har aldrig skådat en katt som drömmer så mycket som han.
Imorse trodde jag att han dog och det var dödsryckningar men så vaknade han med ett ryck såg sig om och somnade om.


Som pricken över i så har jag fått en infektion bakom en visdomstand och har inte kunnat äta sedan i torsdags.
 Men idag så har penicillinet börjat verka så jag kunde sörpla i mig lite gröt imorse.
Jag låter som en gris vid matbordet!!
Meen bara det går över oxå så kan nog hela familjen räknas som frisk och börja visa sig ute igen.

Ha det gott

1 kommentar:

  1. Häftigt med Musse! Han kanske trodde han hade dött och hamnat i himmelen!? Häftigt och vakna och inse att man lever då :-)
    Skönt att du kan äta igen.
    Kramar från Kungsbacka

    SvaraRadera