tisdag 1 februari 2011

Nu var det ny vecka igen

Tiden bara springer på.
Efter en helt isolerad helg då sonen haft magsjuka så börjar vi nu komma ut ur idet!


Jag och Ingrid har något vi kallar för Onsdagspromenaden,
inte omöjligt att lista ut vad det innebär...
Hur som helst är det så kul för Bonnie och Penny är så jämna i sin lek och dom har så himla kul!!
Penny sover rästen av den dagen.
Jag tog ett par kort i Onsdags när det var så fint väder.







Igår på Måndagsträningen så var det sådär bra IGEN!!
Jag är så himla stolt över min lilla höna.
Jag tappade fokus ett ögonblick när vi hade fri träning på slutet.

Jag och Penny övade fot och kom upp en bit innanför spåret på långsidan i manegen.
Då körde några andra inkallning längs hela långsidan varpå dessa två rottisar började leka och en annan hund drog dit oxå.


Innan jag fick tillbaka fokus på det jag skulle var ju Pen oxå på G.
Jag ropade Nej och hon vände på en tioöring!!
Jag tror vi blev lika förvånade båda två, meeen jag blev stolt framför allt.


Dom drog ju förbi mellan oss och sargen, kanske två meter ifrån och dom hade ju jättekul.
Hon ville ju såå gärna egentligen....

Sättande och ställande under gång funkar nu riktigt ok läggandet är väldigt segt..
Sussie stog och sa dom olika vinklarna i fotgåendet och vi klarade det bra.
Jag måste dock skärpa mig.


Hon sa att hunden går jättebra men jag är lite för trevande och osäker i min gång, jag måste lita mer på henne och släppa mitt behov av att kolla hela tiden.

Ha det gott

3 kommentarer:

  1. Duktiga blåå :)
    Klart vi får ses snart hade varit så kul :)
    Kram från oss alla !

    SvaraRadera
  2. Va duktiga ni är! Man blir stolt när man inser att man har den lydiga hunden! Det händer ibland :-)

    SvaraRadera
  3. Tack för den fina kommentaren i bloggen! Älskar verklige att baka ;0)

    Så fin hon har blivit lilla Penny och så stor!
    Kul att hon valde dig istället för lek det är då träningen är som bäst!

    SvaraRadera