fredag 17 december 2010

Det fanns en liten....

Ja, en liten fölunge fanns det i Bambies mage.
Jag kännde det på mig men man är ju ändå orolig att något ska gå snett.

Efter en kul ide från Tessan ska jag o Pen hänga med på en hel dag på Hundakademin i februari.
Det ska bli så himla roligt, på samma gång får jag alltid en sån känsla att:
Shit vi kommer inte alls att klara av det, vi kommer inte att vara hälften så långt i träningen som alla andra.
Men så känner jag alltid så jag får nog bara hantera det i vanlig ordning, någon ska ha den rollen oxå!!Hi hi

Veckan har spenderats med en del jobb och många hundpromenader.

Penny och hennes absoluta bästa kompis Snygging (border collie) är lika gamla har haft sitt valp bus ihop och känner varandra utan och innan.
Pen verkligen älskar honom.
På promenader är dom sällan långt ifrån varandra.






Stella är så rolig på promenader för hon vill gärna springa fort men ingen får störa henne så om dom andra är en bit bort kan hon dra en repa.
Hon ser ut som en päls boll...



Walter (irländsk varghund) Kan tröttna lite på allt farande och vill vila när tillfälle ges.
Penny försöker dock förgäves få igång en lek...
Har man gått och lagt sig så har man gått och lagt sig!!
Dom är så roliga, alla har sin plats i gruppen och alla har roligt.






Att se hundar som får utlopp för sin lek lust och sin vilja att få vara en i en flock är underbart!!
Dom fungerar så gott ihop om man lägger till  eller tar ifrån en hund så blir det ändå aldrig några problem.
Denna grupp kan vara upp till nio tio hundar ibland och alla har sin plats.

Ha det gott

2 kommentarer:

  1. Ha ha du är kul du ;) Man går ju kurs för att lära sig inte för att visa det man redan kan....

    Kram.

    SvaraRadera
  2. Härligt med hundkompisar och promenader! Trevlig helg på er!

    SvaraRadera