onsdag 8 december 2010

Sjuka barn

Det började med Evelina i Måndags och nu är Axel oxå förkyld.
Det känns som att orken har tagit slut efter en lång termin, dom behöver verkligen lov nu.

Hästarna stortrivs i snön, Dajmen och Calle fick snösulor igår så nu får dom inte sådana styltor.
Snart avslutning på ridskolan så vi funderar på hur Dajmen ska se ut i lussetåget.
Det kan bara bli bra!!

Idag ska vi kolla så att Bambie har kvar sitt föl i magen.
Det ska kollas igen för att jag ska vaccinera henne och dom hästarna som åker en del på träningar och så mot abortvirus.
Vill inte att den skiten dras hem till henne.
Dvs alla hästar utan Hilma ska vaccineras nu i Januari och det känns ju onödigt om hon skulle vara tom...


Jag tror dock att det är kvar för hon brukar brunsta året om annars och vi har ej sett några tecken på det.

Hilma och Dajmen trivs så himla gott i sina uteboxar.
 Dom har span rakt ner på vårt hus och dom ser allt som händer på gården.

Ha det gott

3 kommentarer:

  1. Krya på er! Vi har också varit sjuka fast i maginfluensa... Orken tar verkligen slut!
    Dajmen vet vad lussetåg är, förra året var vi och tittade på honom, sen har ju Oscar spökat ut honom till det mesta, så det går bara bra! Vill se kort!!
    Hoppas Bambi har kvar sitt lilla föl, det ser vi fram emot att se när vi kommer och hoppar i sommar!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt det ser ut när de tittar ut från boxarna! Sjuka barn har det varit här med...=(. Jag ska anmäla mig och Susan till Sätta gränser kursen i februari, ville du hänga på?

    Kramar.

    SvaraRadera
  3. 26:e februari en heldag. Om du vill kan du maila mig ditt nummer så kan jag slå en signal? Mailadressen finns på Hemsida.

    SvaraRadera