onsdag 20 oktober 2010

Älskar hösten!!




Förutom att jag ju nu inte kan utnytja den ordentligt så måste jag säga att jag älskar hösten.
Den höga klara luften är helt oslagbar.
Det går frammåt med ryggen oxå, snart ska jag göra en MR och då får man ju lite mera reda på vad man har att slåss med.

Nu är ju agility kursen avslutad och vi är tillbaka i det gamla träningsgänget.
Det är både kul och inte kul....
Ja givetvis kul att träna med dom vanliga igen men det var kul på kursen oxå!
Hur som helst så passar vanlig lydnad bättre att träna nu eftersom jag har svårt att röra mig snabbt.

Tog ett par kort på våra sprätthöns en dag i höstsolen oxå med dom små kycklingarna.

I bakgrunden kan man skymta dom lite jobbiga och ganska fula pärlhönsen.
 Man kan säga att dom fyllt sin funktion hitintills, så fort något närmar sig hönsen så larmar dom, och jag lovar INGEN missar det!!
Räven har ej vågat sig fram denna sommaren!
Peppar peppar kanske man ska säga....



Igår när Evelina var på sin gympa så tog jag med mig Pen och tränade lite på planen vid skolan.
Penny var så koncentrerad att hon inte märkte att det kom en liten Evelina fram ur mörkret och stog och tittade på oss.
När vi var klara började hon skälla på den mörka skuggan ända til Evelina sa -Hej Penn! Oj vad det blev kul dåå.

Idag har jag gömt lite leksaker och Pen har fått leta, hon älskar det verkligen!

Kolla på det kortet där hon ligger och väntar på att få sticka, baktassarna har koplat grepp om marken för en snabb start!!
Upp i buskaget och leta och då fastnar hon knappt på bild!


Sedan ner och lämna första......
och andra fyndet!!

Duktiga Pen!!


Ha det bra

3 kommentarer:

  1. Hunden alltid på språng!
    Att räven inte vågat sej fram är inte konstigt, jag har hört hönsen!!

    // Uppfödarn

    SvaraRadera
  2. Vad duktig hund du har! Och fin är hon oxå! Kram på er!

    SvaraRadera
  3. Fina duktiga Penny! Gucci älskar också att leta efter grejer men ibland glömmer hon att koppla på hjärnan, ha ha! Springa utan att tänka är ingen bra kombination ;) Hur mår ni?

    Kram

    SvaraRadera