måndag 11 oktober 2010

Nåja...

Jag har ju som många vet haft ont i ryggen eller som jag kännt, snarare bäckenet eller benet det sista.
Så här i efterhand kannske man kan säga att det ringer en klocka om att det kanske kan vara ryggen som gör att det spökar i benet.
Jag hoppas ju alltid på väldigt korta och snabba lösningar dock så jag ville la inte se sambandet...

Sökte för detta i Maj och läkaren tyckte att vi skulle göra en röntgen och gav mig oxå smärtlindrande tabletter att börja med.
Dumma jag i vanlig ordning hade en bättre ide, stick huvudet i sanden så går det nog över....

Med tabletternas hjälp har det gått att hålla ryggen i någorlunda ordning hela sommaren helt utan att tagga ner, så här i efterhand kan det verka som en dum ide men  då verkade det bra, jeg ville ju hoppträna!!

Efterhand som tiden har gått har det blivit sämre men med allt med Magnus diskbråck så har jag fortfarande bitit ihop och kommit igen.

Förra helgen när jag skulle ta ut hästarna kom jag till hagen men inte därifrån!!
Kunde inte stödja på benet alls och det känndes som att det skulle sprängas.

Sååå på Tisdagen fick jag pallra mig till läkaren iallafall.
Då fick jag träffa en läkare som jag träffat förut när jag inte heller hade gått till doktorn i tid.
Vid det tillfället hade jag gått och jobbat occh ridit med en bruten hand i en vecka.
Visst den var svart blå men det blir dom ju om man stukar dom oxå eller???

Hur som helst är inte läkaren så inponerad av mig utan tycker nog som nästan hela min omgivning att jag är ganska korkad med min olust att gå till doktorn.
Jag är inte rädd eller så men jag vill inte vara en hypokondriker som springer ut dörrarna på vårdcentralen.

Hur som helst så hade Magnus oxå denna läkare, och nu blev han lite fnissig och sa:
Vad säger du om jag säger att du har en skada på en disk, och jag gissar på samma som din makes, men det får röntgen utvisa!!!!

Ha ha ja jag kunde ju bara fnissa oxå men
VA FAAAAN!!
Nästa gång ska jag gå i tid, detta vinner jag ju inget på.

Jag vill ju bara fortsätta som vanligt men det lär nog inte bli någon ridning och framförallt ingen hoppning på ett tag.

3 kommentarer:

  1. Men man vill ju så gärna försöka innan man går till doktorn, Men ibland inser man inte det förens senare.
    Men ta nu hand om dig. och Magnus.

    Massa kramar från oss i söder.

    SvaraRadera
  2. Struts, det känner man igen. Hur kul e det att vara dålig? Och ännu värre om man måste erkänna det och gå till doktorn.. Vet hur det känns även om jag aldrig haft ont i ryggen som du har. Stackars dej - bli bra snart!

    SvaraRadera
  3. Aj aj. Stackare =( Kryapådigkramar!

    SvaraRadera